Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
ZoekenIndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Voorkom dat je gehackt wordt

Ga naar beneden 
+2
kingbauke6
Kings Jesdaa
6 plaatsers
AuteurBericht
Kings Jesdaa

Kings Jesdaa


Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 29-12-10
Woonplaats : In a galaxy far far away

Voorkom dat je gehackt wordt Empty
BerichtOnderwerp: Voorkom dat je gehackt wordt   Voorkom dat je gehackt wordt I_icon_minitimedo feb 03, 2011 6:07 pm

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik net mijn account kunnen redden van een hacker. Ik zal hier het verhaal vertellen hoe dat kwam zodat niemand die fout maakt.

Ik zat dus op youtube naar filmpjes van Excl kijken. Opeens zie ik een reactie daaronder van: Ik geef green h'ween masks weg. Hier de link. Wordt ik dus naar een site verwezen. Op die site staat een post van hem op het RSOF. Hier zegt hij dat de eerste 7 het krijgen. Ik dus inloggen, wordt er naar mijn bank pin gevraagd. Het zag er net zo uit als op de site. Nadat ik dit heb ingevuld zzie ik tot mijn schrik dat het niet de RS site is, maar nog steeds dezelfde site. Ik ga dan dus naar de RS site om mijn wachtwoord gelijk te veranderen, zegt hij dat mijn password fout is. Gelukkig was ik atm gewoon online en was ik niet uitgelogd. Uiteindelijk kon ik met mijn geregistreerde e-mail mijn wachtwoord veranderen. En nu heb ik het voor de zekerheid nog 2 keer veranderd, en mijn bank pin ga ik ook veranderen. Als ik online ben en niet in de cc, pm mij dan en vraag naar het codewoord. Het codewoord is: weadu. Dan weet je dat ik het ben.

Hier dus nog een paar tips:
  • Registreer een e-mail. Ik deed dat destijds om de bank space te vergroten, maar het kan dus echt je account redden.

  • Log nooit in op een site die lijkt op RS voordat je echt hebt gekeken of het wel die site is.

  • Vertrouw nooit links bij reacties onder youtube. Ookal worden ze verwezen naar de RS site!

  • Jagex vraagt bij inloggen nooit om bank pin

  • Als dit toch gebeurt, reageer snel en verander je wachtwoord.


Ik hoop dat jullie niet dezelfde fout maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/user/TheKingsjesdaa
kingbauke6




Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 29-12-10

Voorkom dat je gehackt wordt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorkom dat je gehackt wordt   Voorkom dat je gehackt wordt I_icon_minitimedo feb 03, 2011 7:42 pm

helemaal mee eens
Terug naar boven Ga naar beneden
Diedzz




Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 29-12-10

Voorkom dat je gehackt wordt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorkom dat je gehackt wordt   Voorkom dat je gehackt wordt I_icon_minitimedo feb 03, 2011 11:57 pm

- Als je Firefox gebruikt, moet het balkje groen zijn vanboven... dan weet je dat het de echte site is.

- Wordt minstens 1 maal member, en sla je code op... zodat je je acc kan terugkrijgen adhv die code... (:
Terug naar boven Ga naar beneden
kingbauke6




Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 29-12-10

Voorkom dat je gehackt wordt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorkom dat je gehackt wordt   Voorkom dat je gehackt wordt I_icon_minitimevr feb 04, 2011 10:36 pm

Diedzz schreef:
- - Wordt minstens 1 maal member, en sla je code op... zodat je je acc kan terugkrijgen adhv die code... (:
goede smoes Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Kings Jesdaa

Kings Jesdaa


Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 29-12-10
Woonplaats : In a galaxy far far away

Voorkom dat je gehackt wordt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorkom dat je gehackt wordt   Voorkom dat je gehackt wordt I_icon_minitimeza feb 05, 2011 12:49 am

Kan wel handig zijn. Maar e-mail adres is directer en kan je ook als f2p
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/user/TheKingsjesdaa
Arend

Arend


Aantal berichten : 79
Registratiedatum : 28-12-10
Leeftijd : 26

Voorkom dat je gehackt wordt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorkom dat je gehackt wordt   Voorkom dat je gehackt wordt I_icon_minitimeza feb 05, 2011 10:31 am

Als je op geen Runescape/Jagex site bent geweest en je bent toch ingelogd laat je firusscanner de computer scannen sommige na-maak rs sites hacken op zulke manier ook je acc.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://arendhino.websitemaker.nl/rsmaxguide
Hoianddoei




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 29-01-11

Voorkom dat je gehackt wordt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorkom dat je gehackt wordt   Voorkom dat je gehackt wordt I_icon_minitimeza feb 05, 2011 2:28 pm

Arend schreef:
Als je op geen Runescape/Jagex site bent geweest en je bent toch ingelogd laat je firusscanner de computer scannen sommige na-maak rs sites hacken op zulke manier ook je acc.

Firusscanner? Ken ik niet...
Terug naar boven Ga naar beneden
ThaMcDonut
Admin
ThaMcDonut


Aantal berichten : 98
Registratiedatum : 28-12-10

Voorkom dat je gehackt wordt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorkom dat je gehackt wordt   Voorkom dat je gehackt wordt I_icon_minitimezo feb 06, 2011 10:05 pm

Hij bedoelt vast "Virusscanner"

Gewoon niet op in gaan:).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Voorkom dat je gehackt wordt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorkom dat je gehackt wordt   Voorkom dat je gehackt wordt I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Voorkom dat je gehackt wordt
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Runescape :: Noodgevallen-
Ga naar: